marți, 19 februarie 2008

De multe ori in politica este amintita expresia "scopul scuza mijloacele". Este citatul tipic al celor care vorbesc dupa ureche despre Machiavelli. In ultima vreme am constatat insa, mai peste tot in jurul meu, ca nu scopul, ci castigarea razboaielor personale scuza mijloacele. Iar conflictul dintre Basescu si Tariceanu este doar ce se vede la suprafata. Este cel mai accesibil si vizibil. Dar este departe de a fi singur. Este suficient sa te uiti in jur si ai sa vezi razboaie de miza mica la tot pasul.Ar fi interesant de facut o statistica. Ce ar prefera o persoana? Sa fie adjunct intr-o companie super-profitabila sau sef suprem intr-o firma care se taraste de pe o zi pe alta? Sa fie sef de partid sau de organizatie intr-un partid de 5% sau vicepresedinte intr-unul de 20%? Dupa cum se comporta, cred ca multi si-ar dori sa fie "chiori in tara orbilor". Pentru ca altfel nu-mi explic de ce efortul investit in razboaie personale, in a-l faulta pe cel de langa tine si a-ti trada colegii este mai important decat efortul comun de a obtine rezultate bune si a castiga impreuna. Cam ceva de genul - decat sa am si eu si vecinul capra, mai bine sa am eu o capra beteaga, bolnava si vai de ea, iar a lui sa moara.As mai fi vrut sa vorbesc despre rezultate, eficienta, contributie - dar cred ca e de prisos. Ar insemna sa fiu prea idealist, nu?Mai vorbim azi,maine,mereu sau niciodata!

Niciun comentariu:

GSP